Kinderen

Middaglezing Week van de Opvoeding: Superdiversiteit in kinderboeken

Opvoeden is samen lachen, huilen, praten, eten... en ook lezen. 
Voorlezen binnen het gezin en daarbuiten heeft een positieve invloed op kinderen. Het heeft een impact op sociaal, emotioneel en cognitief vlak en op de algemene taalontwikkeling. Bovendien is dit een moment van rust en samenzijn. In een superdiverse samenleving is het belangrijk om aandacht te hebben voor herkenbare (hoofd)personages en verhalen voor iedereen!

Lees meer More
Datum 
maandag, 22 mei, 2017 - 12:30 tot 13:45
Organisatie 

Studiedag: Iedereen veilig online

De rol van ouders en leerkrachten in mediagebruik van jongeren

Voor veel jongeren speelt een belangrijk deel van hun leven zich online af. Volwassenen kunnen hen hierin ondersteunen, bijvoorbeeld in het leren omgaan met online risico’s of in het mee helpen zoeken naar oplossingen als er een probleem is. Maar hoe pakken zij dit best aan? Ouders, maar ook leerkrachten en andere opvoeders, kampen met vragen en uitdagingen op dit vlak.

Lees meer More
Datum 
donderdag, 1 juni, 2017 - 09:30 tot 16:00
Organisatie 

Afbeelding 
directeur Ilse De Block van De Keerkring met Kristien Nys en minister Vandeurzen

Stakeholdersbevraging vzw De Keerkring

Vzw De Keerkring, de initiatiefnemer van de Opvoedingslijn, vroeg ons om een stakeholdersbevraging uit te voeren bij ouders en het werkveld, om zicht te krijgen op hun positie en rol.

Lees meer More
Afbeelding 
directeur Ilse De Block van De Keerkring met Kristien Nys en minister Vandeurzen

Afbeelding 

Beeld van de Huizen van het Kind 2016

Kristien Nys en Kathleen Emmery verwerken in opdracht van Kind & Gezin een bevraging over de stand van zaken van de Huizen van het Kind.

Lees meer More
Afbeelding 

Afbeelding 

'Een week mama, een week papa?' Kinderen ondersteunen bij scheiding

Bijscholing van Claire Wiewauters op vrijdagen 10 en 17 februari 2017. Erkend als permanente vorming voor bemiddelaars. 

Lees meer More
Afbeelding 

Pagina's

Abonneren op RSS - Kinderen
© Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen